M. Sc. Marija Končar
Izvor PITAJTE DEFEKTOLOGA
pitajtedefektologa/5-predloga-stimulativnih-igara-sa-vodom/
Leto je pravo vreme za eksperimente sa vodom, napolju je pretoplo za šetnju, a kod kuće bi trebalo smisliti neku aktivnost da se rashladimo.
A zašto se ne bismo rashladili, zabavili i učili kroz igru u isto vreme.
U ovom postu možete da pročitate predloge stimulativne igre sa vodom koje se mogu sprovoditi i napolju i unutra. Ispod svake igre će biti napisano šta tom aktivnošću stimulišemo odnosno šta nam takva vrste igre donosi.
Uživajte i slobodno šaljite i vaše predloge sa igre sa vodom 🙂
Bojenje leda
U kesu za zamrzavanje hrane sipajte vodu, zavežite je i stavite u zamrzivač tokom noći. Kada se voda pretvorila u led, kesu možemo da sklonimo, a zabava može da počne. Led stavite na poslužavnik, uzmite tempere i četkice i krenite da stvarate umetnička dela.
* Zašto je ovakva igra važna?
Ovaj vid igre je senzorna igra kojom stimulišemo vizuelnu percepciju, kao i taktilnu percepciju. Razvijamo mišljenje, učimo boje.
Crtanje ledom
Za ovu aktivnost vam je potreban deblji papir, led (iz kalupa) i tempere. Led izvadite iz kalupa u činiju, izaberite različite boje tempera i “umočite” led u onu kojom ćete početi da slikate. Kako se led topi u kombinaciji sa temperom pravi divnu vodenu boju.
Ukoliko led pripremate dan pre, temperu i vodu možete pomešati direktno u kalupima. U kalupe možete da dodate i male štapiće kako bi se olakšalo držanje.
* Zašto je ovakva igra važna?
Kao i prethodna igra i ova je igra je senzornog tipa i utiče na razvoj senzora tj. čula. Ovom igrom najviše utičemo na razvoj taktilne percepcije i dobra je za decu koja imaju problema sa čulom dodira. Na ovaj način dete uči razliku toplo-hladno, primećuje se različita tekstura, a stimulišu se i nervni završeci koji se nalaze u jagodicama prstiju.
Ledeno spašavanje
Materijal potreban za ovu igru je: balon, voda, so, manje igračke i poslužavnik. U balon stavite igračkicu i napunite ga vodom, ostavite balon u zamrzivač da kako bi se voda zaledila. Kada se napravi led, uklonite balon i “spašavanje” počinje. Led sa zarobljenom igračkom stavite na poslužavnik i posipanjem soli dobijamo da se led topi, takođe ukoliko imate pipetu možete je napuniti toplom vodom i na taj način topiti led. Kako bi malo ubrzali proces, možemo se pomoći kašikom, štapićem, … i time olakšali spašavanje 🙂
* Zašto je ovakva igra važna?
Ovom igrom stimulišemo razvoj pažnje i koncentracije, takođe se i razvija mišljenje (logičko mišljenje – kako najlakše spasiti zarobljenju igračku).
Miksologija boja
Potreban materijal: providne plastične čaše (9), ubrus, voda, boja za kolače.
Postupak: U čase sipajte podjednaku količinu vode (čaše se ređaju po 3, 3 reda po 3 čaše). I red čaša – u prvu čašu sa vodom sipajte crvenu boju, u drugu čašu ništa, u treću čašu sipajte plavu boju.
II red čaša – u prvu čašu sa vodom sipajte žutu boju, u drugu čašu ništa, u treću čašu sipajte plavu boju.
III red čaša – u prvu čašu sa vodom sipajte crvenu boju, u drugu čašu ništa, u treću čašu sipajte žutu boju.
U čašama vode gde ste sipali boju promešate i sve čaše povežite ubrusom (ubrus presavijte tako da dobijete dugačak, a tanak pravougaonik), ukoliko je ubrus deblji možete te ga preseći na pola.
* Zašto je ovakva igra važna?
Na ovaj način možemo da učimo boje, uče se primarne boje (žuta, plava, crvena) i kako od njih nastaju sekundarne boje (zelena, ljubičasta, narandžasta). Razvija se mišljenje, pažnja i koncentracija. Ovo se može sprovoditi već na uzrastu od 3 godine i dete već uočava relaciju uzrok i posledica.
Dodatni zadatak detetu je da na papiru označi kojim miksom boja je nastala nova.
Istraživanje u peni
Potreban materijal: voda, kupka, boje za kolače, lavor ili veća posuda, sitne igračke.
U posudu sipajte vodu i napravite sapunicu kao za kupku, dodajte igračke i boju za kolače pospite po peni, lagano promešajte i istraživanje može da počne.
* Zašto je ovakva igra važna?
Deca sa smetnjama u razvoju, pogotovo deca koja imaju neki poremećaj iz spektra autizma češto imaju i problem senzorne disfunkcije, njih bi postepeno trebalo izlagati stimulisima u onoj sferi koja im predstavlja problem, to se najbolje postiže kao što je već rečeno senzornom igrom. Ovakav tip igre dete izlaže taktilnim, vizuelnim, olfaktornim (čulo mirisa) stimulusima u maloj količini i na period koji je detetu prijatan.
M. Sc. Marija Končar
Izvor PITAJTE DEFEKTOLOGA
pitajtedefektologa/5-predloga-stimulativnih-igara-sa-vodom/